مدل ديويد

اين مدل توسط ديويد در سال 1990 بيان شد اين مدل در سه گام طراحي شده است :

گام اول : تدوين استراتژي

گام دوم : اجراي استراتژي

گام سوم : ارزيابي استراتژي

گام اول : تدوين استراتژي : در گام اول در تدوين استراتژي گامهاي زير برداشته مي شود:

اهداف , ماموريتها و استراتژي جاري سازمان مورد بررسي و شناخت دقيق قرار ميگيرد .

عوامل موثر محيط خارجي شامل فرصتها و تحليلها مشخص مي شود.

عوامل موثر محيط داخلي شامل نقاط قوت و ضعف تعيين مي شود .

اهداف غايي بر اساس فرصتها و نقاط قوت تدوين ميشود .

پس اهداف غايي در قالب اهداف عملياتي و استراتژي اجرايي تدوين مي شود .

اهداف استراتژي عملياتي در زمينه مديريتي , مالي , بازاريابي , توليد, تحقيق , و توسعه به صورت وظيفه اي مشخص مي شود .

گام دوم : مرحله اجرا

در مرحله اجرا منابع انساني و مادي لازم تخصيص داده مي شود, طبيعي است استراتژي قابل اجراست که منابع براي اجراي آن وجود داشته باشد, استراتژي بايد بر اساس منابع و توانمندي امروز اجرا شود

گام سوم : ارزيابي استراتژي

در اين مرحله با استفاده از يک نظام اطلاعاتي فعال اجراي استراتژي را در مقايسه با اهداف مورد ارزيابي قرار مي گيرد