عوامل موفقیت کارآفرینی سازمانی و درون سازمانی :

 

* تغییر فرهنگ و گرایشات مشتریان 

* تغییر یا بهم خوردن حوزه های تعریف شده کسب و کار

* رقابت آرام ولی مستحکم و همراه با برنامه شرکت های کوچک و متوسط

* بهم خوردن تعادل انگیزه تصنعی و تقویت انگیزه های شخصی در مدیران

  بنگاههای یا سازمانهای بورکراتیک ( بزرگ )

* بالا رفتن ادراک قابلیت ها و توانمندی های فردی 

* آمادگی سازمان برای تغییر ساختار سازمان از بوراکراتیک به سازمان شناور  و

  انعطاف پذیر

* تامین نیازهای مالی ، تکنولوژیکی و ابزارهایی که برای رشد کارآفرینی سازمانی

  افراد واجد شرایط در سازمان ضروری می باشد 

 

موانع کارآفرینی سازمانی :

 

* عدم واگذاری مسئولیت کار همراه با نوعی خودمختاری و آزادی عمل به فردی که  احساس مسئولیت بالایی دارد 

* عدم شناخت قدرت نوآوری ، قابلیت ها و مهارت های بالا در افراد ( یا عدم اهمیت  داده )

* عدم درک صحیح از شرایط محیطی 

* آماده نبودن سازمان برای تغییر ساختاری و بازسازی سازمان  Reengineering                                                                                    

* عمودی بودن ساختار روند شکل گیری نوآوری و خلاقیت ها در شرکتهای بزرگ