کارآفرینی(7)
عوامل موفقیت کارآفرینی سازمانی و درون سازمانی :
* تغییر فرهنگ و گرایشات مشتریان
* تغییر یا بهم خوردن حوزه های تعریف شده کسب و کار
* رقابت آرام ولی مستحکم و همراه با برنامه شرکت های کوچک و متوسط
* بهم خوردن تعادل انگیزه تصنعی و تقویت انگیزه های شخصی در مدیران
بنگاههای یا سازمانهای بورکراتیک ( بزرگ )
* بالا رفتن ادراک قابلیت ها و توانمندی های فردی
* آمادگی سازمان برای تغییر ساختار سازمان از بوراکراتیک به سازمان شناور و
انعطاف پذیر
* تامین نیازهای مالی ، تکنولوژیکی و ابزارهایی که برای رشد کارآفرینی سازمانی
افراد واجد شرایط در سازمان ضروری می باشد
موانع کارآفرینی سازمانی :
* عدم واگذاری مسئولیت کار همراه با نوعی خودمختاری و آزادی عمل به فردی که احساس مسئولیت بالایی دارد
* عدم شناخت قدرت نوآوری ، قابلیت ها و مهارت های بالا در افراد ( یا عدم اهمیت داده )
* عدم درک صحیح از شرایط محیطی
* آماده نبودن سازمان برای تغییر ساختاری و بازسازی سازمان Reengineering
* عمودی بودن ساختار روند شکل گیری نوآوری و خلاقیت ها در شرکتهای بزرگ